Recenzje

TEST: PRS Custom 24 USA

PRS Guitars to amerykańska manufaktura mająca swoją siedzibę w Stevensville (w stanie Maryland, USA), której oficjalne powstanie datuje się na rok 1985. Jednakże Paul Reed Smith zaczął swą lutniczą przygodę o wiele wcześniej, podczas nauki w ST. Mary's College of...

TEST: PRS 513

Bursztynowy kolor testowanego egzemplarza - Amber, należy do moich ulubionych. Dzięki wieloletniemu obcowaniu z PRS-em mogę stwierdzić, że kształt i konstrukcja gitary należą do wyjątkowo udanych. Doskonale leżą w dłoni i wyśmienicie komponują się z ciałem, zarówno...

TEST: PRS SE Mike Mushok

Basiści to jednak mają ciężki żywot. Przykryci pod warstwą instrumentów, często skazani na granie prym akordów, przez lata bronili ostatniego bastionu w postaci wydobywania najniższych dźwięków w zespole. Za sprawą 7- i 8- strunowych gitar solowych, a także coraz...

TEST: PRS SE Singlecut Trem

W czasach gdy producenci instrumentów ścigają się w wymyślaniu rozmaitych dodatków, które mogą wyróżniać ich wyrób, wyprodukowanie kolejnego modelu „zwykłej” gitary elektrycznej, która nie jest wyposażona w stereofoniczny układ elektroniczny, nie posiada wbudowanych...

TEST: PRS SE Custom Semi-Hollow

Paul Reed Smith – magiczne trzy słowa będące dla wielu gitarzystów odpowiednikiem „Świętego Graala” w całej przestrzeni gitarowej. Instrumenty sygnowane logo PRS goszczą na muzycznym firmamencie od ponad 25 lat. Szczęśliwcy, którzy mieli możliwość poznać bliżej walory...

TEST: PRS Singlecut SE

Szczęśliwi Ci, którzy mieli możliwość poznać bliżej walory instrumentów legendarnej marki PRS. Niestety, nie bez powodu panuje przekonanie, iż jest to firma, której produkty mogą być osiągalne dla zawodowych muzyków. Cóż, ktoś powie, że za wysoką jakość trzeba słono...

TEST: PRS SE Custom

Firma Parker wchodząc na światowe rynki zaproponowała, jak to się mówiło, gitary wymyślone od nowa. Każdy szczegół tych gitar zdawał się różnić od tradycyjnych konstrukcji. Do tego producent nadał im bardzo intrygującą formę. Gitary Parker stosunkowo szybko trafiły na...

TEST: Samick D7-CE

Połączenie doświadczenia lutniczego Gregga Bennetta z możliwościami technicznymi Samicka, oraz, co tu ukrywać, atrakcyjnych rozwiązań cenowych dało moim zdaniem zdumiewające rezultaty. Dostarczony do testu model D7 CE to gitara typu dreadnought. Instrument w pierwszym...

TEST: Samick DB-5 FM

Model DB-5 charakteryzuje się konstrukcją monolitu (neck-through-body). Pięcioczęściowa szyjka przechodzi całkowicie przez korpus. Zbudowana jest ona z trzech części drewna klonowego przedzielonych dwoma pasmami drewna palisandru. Skrzydła korpusu – oddzielone od...